diumenge, 4 de novembre del 2012


Hola xiques!!

Vos escric per per comentar-vos que un dels articles que més m’ha cridat l’atenció al blog es el de joc i televisió, i m’agradaria saber quina és la vostra opinió.

Per sort o per desgràcia, actualment vivim en un món totalment capitalista, on la publicitat als mitjans de comunicació conten amb una gran influència en les persones, però sobretot en els xiquets i joves, ja que al meu parèixer són els que més es fixen en allò en allò que més està a la moda. Actualment podem veure al mercat quantitat increïble d’articles que causen furor en el més menuts , per exemple “Bob Esponga” o les “Monsters High”.

Els xiquets no son conscients però els publicistes busquen la manera d’arribar a ells per tal de que compren allò que ells anuncien, i per aconseguir-lo no tenen mirament per la manera de com ho fan.  S’aprofiten de vendre els seues productes de la manera més senzilla i fàcil, captant l’atenció d’aquests sense cap d’esforç.

4 comentaris:

  1. ¡Hola Menudalla!

    A mi també m'ha causat bastant impressió aquest article ja que pense que la televisió afecta de manera directa i indirectament sobre el pensament i les accions del nen, a més del joc, de la resolució de problemes, de la creativitat i imaginació i fins i tot dels hàbits… La televisió s'encarrega d'anul•lar el pensament crític dels més petits, a més de construir a poc a poc una societat cap al consum produint fins i tot desigualtats socials. D'aquesta manera s'acostumen a demanar sempre qualsevol cosa. Prova d'això la tenim en els nostres nebots o fills. No us passa que quan s´apropeu algun kiosc aquests sempre demanen alguna cosa? “Res, que la qüestió sempre és demanar”.
    Crec que els adults haurien d'estar ben informats i tenir en compte el temps que passen els nens enfront del televisor així com la qualitat i l'adequació de les programacions, ja que podrien ser factors clau el desenvolupament del joc infantil.

    ResponElimina
  2. L'article m'ha fet pensar que, l'escola que sempre ha sigut una institució socialitzadora està vegent-se desplaçada en quant al joc. Quasi no queden jocs populars i tradicionals en els que interaccionen i es socialitzen els menuts, sino que ara tot gira entorn als personatges que les empreses publicitaries volen vendre: dibuixos, series, pel.lícules, esport...(com per example el futból) on l'interés es la destrucció, el poder, les armes, etc per als xiquets,a més d'un vocabulari poc amigable i la imitació de les princeses arrastrant un fí, el més feliç possible per les xiquetes.
    A través de tot açò les ventes dels productes estan assegurades, ja que, hi ha que sumar-li a la quantitat d'hores que consumeixen els xiquets la televisió, el que els pares volen vore'ls feliços i amb cap carència. Per aixó quan un xiquet obri la boca, de seguida la tapen amb un producte.
    Tot aço el que fa...són xiquets i xiquetes que no aprecien res. Tot es tan fàcil, que no valoren tot allò que tenen.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo estic d'acord amb totes les vostres opinions. Com ja heu mencionat, la televisió és un objecte que forma part de la vida de la majoria dels xiquets del món, en ella veuen un món unes vegades real i altres de ficció, a vegades el món on viuen, altres un llunyà. Les imatges, escenes, sorolls, música i conceptes que veuen els xiquets en la televisió contribuïxen a la seua educació. Molts xiquets menuts passen tantes hores enfront de la televisió com en el col•legi i alguns xiquets estan més hores veient la televisió que amb els seus pares. Per això, els pares han de tindre en compte que la televisió ha d'utilitzar-se de forma adequada tenint molt en compte l'edat i el temps d'exposició ja que si no se li dóna importància a l'ús d'este mitjà de comunicació segurament estarem causant efectes negatius sobre els xiquets que més tard repercutirà en les seues vides.
      També cal comentar que sabem que la televisió és una ferramenta molt potent de manipulació, és a dir, que tenen una gran capacitat d'influir en la gent i, com no, en els xiquets persones molt més manejables. Un altre motiu pel qual cal estar molt atent a la seua utilització.

      Elimina
  3. Este artículo demuestra como la nuevas tecnologias invaden las vidas cotidianas, desde las familias hasta la misma educación manipulando a el entojo de los poderosos "CAPITALISTAS" para engordar sus fuentes bancarias sin pensar en ningun momento si es bueno o no para los niños, por tanto considero que como educadoras y madres deberemos tomor conciencia de la repercusión que tiene la televisión y la publicidad en los niños e intentar en la medida de lo posible educar televisivamente a nuestros menores para que vayan creciendo con un criterio propio de selección.
    Chicas entre todas granito a granito podemos ayudar a que esto cambie, "ROMA NO SEHIZÓ EN DOS DIAS"
    Chao chicas.

    ResponElimina